تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت

به منظور تشخیص شیشه لمینت از شیشه سکوریت باید با تفاوتها و شباهت¬های بین آنها آشنا شویم. به همین منظور این دونوع شیشه را از لحاظ موارد زیر مورد بررسی قرار می دهیم:

۱- وزن شیشه:

یک شیشه لمینت دولایه بدلیل آنکه از دو شیشه تخت و یک لایه طلق PVB تشکیل شده است، نسبت به شیشه سکوریت و ساده تک جداره سنگین تر است. اما در مقایسه با شیشه سکوریت دوجداره و شیشه فلوت دوجداره به میزان کمی اختلاف وزن دارد.

۲- میزان ایمنی:

یکی از ویژگی های مهم شیشه سکوریت تحمل فشار شیشه می باشد. میزان تحمل فشار در شیشه سکوریت بسیار بالا می باشد عوامل مهمی در تعیین میزان تحمل فشار شیشه تاثیر گذار می باشد؛ به عنوان مثال صحیح بودن مراحل تولید شیشه سکوریت، نوع کوره تولید شیشه و حتی میزان ضخامت شیشه در میزان تحمل فشار شیشه تاثیر گذار است. اما باز هم شیشه های لمینت، امنیت و ایمنی بالاتری نسبت به شیشه سکوریت دارد. درست است که شیشه سکوریت در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می دهد، اما در انتها شکسته می شود و فرو می ریزد. اما شیشه لمینت پس از شکسته شدن نیز بعنوان یک مانع فیزیکی مانع ورود افراد به ساختمان می شود. به همین دلیل در بانک ها، مراکز امنیتی و نگهداری از اشیا با ارزش بهتر است از شیشه لمینت استفاده شود.

۳- رنگ و شفافیت:

میزان شفافیت شیشه سکوریت با شیشه های معمولی یکسان است اما شفافیت و رنگ شیشه لمینت به لایه pvb استفاده شده در بین دو لایه شیشه بستگی دارد.

۴- شکسته شدن:

شیشه لمینت بعد از شکسته شدن به دلیل وجود طلق pvb فرو نمی ریزد اما شیشه سکوریت در هنگام شکست به قطعات ریزی تقسیم می شود و فرو میریزد که این قطعات ریز به صورت گرد شده و بدون لبه های تیز می باشد. در شیشه های ساده شکست شیشه بسیار خطرناک یوده و شیشه ها با لبه های تیز و خطرناک فرو می ریزد به همین دلیل در شیشه های با ابعاد بهتر است از شیشه سکوریت استفاده شود و اگر حساسیت و ایمنی بیشتری مدنظر است شیشه لمینت گزینه بسیار مناسبی است.

۵- قابلیت تغییر یا برش:

هر دو نوع شیشه سکوریت و لمینت قابلیت تغییر و برش پس از تکمیل فرآیند تولید را ندارند. به همین سبب تغییراتی مانند تغییر ابعاد، سوارخ کاری، لول زنی و برش های خاص قبل از عملیات سکوریت شدن و لمینت شدن باید صورت گیرد.

۶- مقاومت در برابر ضربه:

مقاومت و استحکام شیشه لمینت و شیشه سکوریت نسبت به شیشه ساده بسیار بیشتر است. در صورتی که شیشه لمینت از شیشه سکوریت تولید شده باشد، مقاومت آن بالاتر از شیشه سکوریت است. اما در صورتیکه دو شیشه بکار رفته در شیشه لمینت از شیشه ساده باشد، مقاومت آن نسبت به شیشه سکوریت کمتر است. شیشه نشکن یا سکوریت نسبت به شیشه ساده ۴ بار مقاوم تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جهت اطلاع و خرید محصولات با شماره تلفن روبرو تماس بگیرید 09132075413
+