شکستن شیشه سکوریت

شیشه خام بعد از فرایندی که روی آن انجام می‌شود به کوره با درجه حرارت بسیار بالا انتقال می‌یابد تا به نقطه ذوب رسیده سپس با وارد کردن شوک حرارتی دمای آن را به‌ صورت ناگهانی کاهش می‌دهند که این امر موجب می‌شود تا مقاومت مکانیکی شیشه افزایش چشم‌گیری داشته باشد. مقاومت مکانیکی که در شیشه به وجود می‌آید باعث می‌شود تا دارای مقاومت بالایی بر اثر ضربه و فشار را داشته باشد.
به دلیل مقاومت بالایی که شیشه سکوریت دارد به‌سادگی نمی‌شکند. در بررسی علت شکستن شیشه سکوریت می‌توان بیان کرد: هنگامی ‌که مهروموم‌های متمادی از استفاده شیشه گذشته باشد درصورتی‌که ضربه‌ای با فشار زیاد به گوشه‌ای از شیشه وارد گردد موجب می‌شود تا شیشه دارای خش و ترک گردد که در این صورت ترک شیشه به‌ کل شیشه منتقل ‌شده و به‌یک‌باره و به‌صورت پودر شیشه‌بر روی زمین فرود می‌آید. شیشه سکوریت هنگام شکستن به قطعات ریز و صیقلی تبدیل می‌شود که از آسیب جسمی جلوگیری می‌نماید.
از دیگر علت شکستن شیشه سکوریت می‌توان به وارد کردن فشار بسیار بالا که قدرت انتقالی این فشار بالا باشد امکان شکستن و آسیب دیدن شیشه وجود دارد.

دلیل شکستن شیشه سکوریت

شیشه های معمولی به راحتی و با یک ضربه آرام نیز می شکنند و به قطعات ریز و درشت تبدیل می شوند. شیشه معمولی در صورتی که شکسته شود، قطعات شیشه به یک شیء برنده تبدیل می شوند که در صورت عدم توجه در هنگام جمع آوری شیشه های شکسته شده، احتمال آسیب رساندن به شما را خواهد داشت و باید دقت نمود تا از کوچکترین آسیبی به خودتان و سایرین جلوگیری نمایید. شیشه سکوریت به راحتی شیشه های معمولی شکسته نمی شود مگر از لبه ها ضربه بخورد. لبه های شیشه سکوریت بسیار شکننده می باشند و از این طریق، این شیشه ها شکسته می شوند. غیر از ضربه از لبه های شیشه سکوریت، ضربات بسیار محکم نیز می تواند این شیشه ها را بشکند. بعد از شکسته شدن شیشه سکوریت، به قطعات ریز صیغلی تبدیل می شوند که برنده نیستند و بدون کوچکترین آسیبی می توان آنها را جابجا کرد. به هنگام شکسته شدن شیشه سکوریت، این شیشه به طور کامل شکسته شده و بعد از شکسته شدن پرتاپ نمی شوند و در جای خود به زمین ریخته می شوند.

1 دیدگاه برای “شکستن شیشه سکوریت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جهت اطلاع و خرید محصولات با شماره تلفن روبرو تماس بگیرید 09132075413
+