شیشه دوجداره

امروزه با توجه به اهمیت روز افزون استفاده‌ی صحیح از انرژی، مهندسان و طراحان ساختمان بیش از بیش به حفظ گرمای مطلوب ساختمان در زمستان و ایجاد سرما و برودت کافی در تابستان اهمیت می‌دهند. پنجره‌ها به دلیل عایق حرارتی بودن یک قسمت ضروری و مهم از هر ساختمان به شمار می‌آیند. میزان انرژی چشمگیری که از طریق شیشه‌های تک جداره در فصول مختلف از دست می‌رود، منجر به استفاده از شیشه دوجداره در ساختمان‌ها شده است.
شیشه دوجداره

شیشه‌های دو جداره به دلیل دارا بودن فضای خالی بین دو قطعه شیشه که توسط گاز مخصوص (گاز آرگون) پر می‌شود، ضمن کاهش ۲۵ تا ۴۰ درصدی مصرف انرژی، آسایش حرارتی ساکنین ساختمان را فراهم می‌سازند .از این رو انتخاب صحیح شیشه یک تفاوت بزرگ در چگونگی عملکرد و راحتی ساختمان در فصول مختلف ایجاد می‌کند. علاوه بر این استرس ناشی از سر و صدای مداوم در خانه می‌تواند اثرات منفی بر سلامت شما داشته باشد. این سر و صدا از طریق پنجره به خانه‌های ما نفوذ می‌کند. بنابراین، پنجره‌ها نقطه ضعف منازل به شمار می‌آیند و عایق صدای با کیفیت در خانه شما بسیار مهم است. استفاده از شیشه دوجداره، سطح صدا را بین ۲۰ الی ۳۵ دسیبل کاهش می‌دهد. جدول۱ و۲ به ترتیب مقایسه‌ی بین شیشه‌ها از لحاظ عایق حرارتی و عایق صوتی را نشان می‌دهد. اضافه کردن یک لایه سوم یا چهارم شیشه باعث افزایش ارزش عایق پنجره شما می‌شود. هر لایه شیشه میزان قابل توجهی از گرما را از بین می‌برد و حفاظت از پنجره ها را در برابر افت گرما افزایش می‌دهد.

مراحل ساخت شیشه دو جداره

ساخت شیشه دوجداره به دو شیوه اسپیسر حرارتی و اسپیسر آلمینیومی انجام می شود.  در روش اول به یک میز پرس حرارتی نیاز دارید و روش دوم با استفاده از چسب عایق مناسب می توان این محصول را ایجاد نمود. مرحله اول برای هر دو روش، اندازه گیری است. برای انجام این بخش باید ابزارهای مناسب و استاندارد وجود داشته باشد که شرکت الماس شیشه جهان نما به صورت تخصصی اندازه گیری های مربوطه را در دسترس کارشناسان قرار می دهد. مرحله دوم برش نوع شیشه دو جداره است. برای هر شیشه به اندازه مناسب برش داده می شود و در دستگاه برای تولید قرار داده می شود.

جالب است بدانید که قبل از ورود به دستگاه، داخل اسپیسرها باید با ماده ضد رطوبت پر شود. زمانی که اسپیسر آماده شد، آن را روی یکی از شیشه ها  و شیشه دیگر رو روی آن قرار می گیرد. حال زمان آن رسیده که با چسب درزگیر، حد فاصل بین دو شیشه پر شود. مرحله بعدی تزریق گار آرگون است که با دستگاه از دو گوشه شیشه وارد می شود.

پیشنهادی : شیشه سکوریت

اجزای شیشه دوجداره

شیشه های دوجداره، قاب‌هایی با دو لایه شیشه هستند که فاصله بین آنها معمولاً بین ۶ تا ۲۰ میلی متر است. شکاف میان دو لایه شیشه‌ای به وسیله‌ی یک اسپیسر آلومینیومی پر می‌گردد. اسپیسر یک قاب تو خالی پیوسته است که برای جداسازی دو قطعه شیشه در پنجره‌های دو جداره مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسپیسرهای آلومینیومی ارزان، سبک، انعطاف‌پذیر و بسیار قوی هستند. درون اسپیسر اغلب با یک ماده رطوبت گیر (سیلیکاژن) به منظور جذب رطوبت و جلوگیری از بخارزدگی شیشه پر می‌گردد. فاصله میان دو قطعه شیشه با هوای معمولی یا گاز آرگون پر می‌گردد. این روش دو جداره سازی عایق‌بندی نیز نامیده می‌شود، زیرا توانایی عبور هوا از بین شیشه‌ها منجر به کاهش چشمگیر انتقال حرارت و صدا می‌شود.

پیشنهادی : شیشه ضد گلوله

با خواص شیشه دوجداره آشنا شوید

جالب است بدانید که شیشه دو جداره یکی از بهترین و با کیفیت ترین محصولات شرکت الماس شیشه جهان نما است که عایقی مناسب در برابر سرما و گرما است و از ورود دمای نامناسب در ساختمان جلوگیری می کند. همچنین از هدر رفتن مصرف انرژی خودداری می کند به همین دلیل خرید شیشه دوجداره در صنعت و زندگی پیشنهاد می شود.  این شیشه دارای مقاومت بالا است و به دلیل دوجداره بودن به این راحتی ها نمی شکند. مهمترین مزیت این شیشه جلوگیری از ورود گرد و غبار در صورت نصب مناسب است.

تکنولوژی تولید شیشه دوجداره در شرکت الماس شیشه جهان نما

در ابتدا جام‌های شیشه جهت برش بر روی دستگاه حمل اتوماتیک قرار گرفته و با به کار گیری نرم افزار مخصوص بهینه‌سازی ابعاد جهت به حداقل رساندن پرت شیشه، شیشه‌ها در ابعاد مختلف و به هرشکل دلخواه برش داده می‌شود. شیشه‌های برش داده شده پس از شست و شو با آب دارای عدم سختی و خشک شدن به مرحله کنترل کیفیت جهت آماده‌سازی برای پرس با اسپیسر انتقال داده می‌شوند. اسپیسرها براساس اندازه و فرم شیشه به صورت یکپارچه خم و برش زده می‌شود. داخل آنها با ماده رطوبت گیر (سیلیکاژن) جهت خشک بودن فضای بین دو شیشه به میزانی که دستگاه اتوماتیک تراکم ماده را اندازه گیری کرده است، پر می‌گردد. پس از آن دو لبه فریم ساخته شده به منظور درزگیری و آماده سازی برای مونتاژ نهایی شیشه و اسپیسر توسط دستگاه بوتیل زنی، چسب زده می‌شود. این عمل بصورت اتوماتیک صورت می‌گیرد تا چسب سطحی یکنواخت و ضخامتی معین داشته باشد تا دو شیشه در زمان مونتاژ بر روی قاب کاملا مسطح و نسبت به یکدیگر بصورت افقی قرار گیرند. سپس شیشه ها وارد مرحله پرس و تزریق گاز آرگون می‌گردند. تمام این مراحل توسط دستگاه مخصوص و بدون دخالت دست انجام می‌گیرد. قبل از تزریق گاز آرگون ابعاد شیشه مورد نظر به دستگاه داده می‌شود تا میزان گاز تزریقی مشخص گردد. در مرحله ی آخر محیط شیشه دوجداره با چسب سیلیکون دو جزیی به منظور درزبندی ثانویه پر می‌گردد.

پیشنهادی : شیشه دو جداره

مزایای شیشه دوجداره نسبت به شیشه سکوریت

  • صرفه جویی در هزینه‌های انرژی: آمارها نشان می‌دهند که نزدیک ۵۰ تا ۷۰ درصد از گرمای منازل از طریق پنجره‌های تک جداره هدر می‌رود. مکانیسم پنجره‌های دوجداره به گونه‌ای است که عایق حرارتی ایجاد می‌کند و میزان جریان گرمای ورودی و خروجی را کاهش می‌دهد. در نتیجه انرژی کمتری برای گرم کردن یا خنک کردن فضا استفاده می‌شود و سبب کاهش هزینه‌های انرژی می‌شود.
  • ایمنی خانه: پنجره‌های دوجداره سخت‌تر از پنجره‌های تک جداره شکسته می‌شوند، بدین ترتیب آنها امنیت خانه را افزایش می‌دهند و باز کردن آنها از بیرون به مراتب دشوارتر از سایر پنجره‌های تک جداره است.
  • آرامش خانه: پنجره‌های دوجداره توانایی کاهش ۶۰ درصد از سر و صداهای خارج را دارند. این موضوع به ویژه برای افرادی که در امکان شلوغ شهر زندگی می‌کنند بسیار مفید است.
  • کاهش آسیب به اشیای منزل: پنجره های دوجداره می‌توانند میزان ورود خورشید و گرما را به داخل کاهش داده و باعث کاهش آسیب آفتاب به نقاشی‌ها، مبلمان، فرش و سایر اشیاء می‌شود.
  • کاهش اثر کربن: پنجره دو جداره می‌تواند به طور خاص میزان انتشار گازها گلخانه‌ای را کاهش داده و در نتیجه میزان اثر کربن بر روی کره زمین را کاهش دهد.
  • کاهش تعریق بخار آب: هوای بین دو شیشه به همراه عایق‌بندی، مانع تراکم رطوبت به وسیله‌ی انسداد آن در هوای سرد و کاهش بخارزدگی شیشه‌ها می‌شود.

یکی از کاربردهای شیشه دوجداره در معماری مدرن تلفیق شیشه دوجداره با پرده کرکره آلومینیومی  (Aluminum blinds & insulating glass (IGBU)) است که زیبایی منحصر به فرد و چشمگیری را به محیط ساختمان افزوده است. از مزایای اصلی و مهم این نوع از شیشه‌ها کاهش گرما و تابش خیره کننده‌ی خورشیدی است که میزان ضریب انتقال حرارت را در پنجره‌های دو جداره افزایش می‌دهد. در این سیستم انواع کرکره‌ها در فضای بین دو لایه شیشه قرار گرفته و حرکت دادن آنها به صورت دستی یا به وسیله ریموت کنترل امکان پذیر می‌باشد. استفاده از این پرده در مابین جدار شیشه‌ای مشکلی برای عایق‌بندی و آب‌بندی شیشه دو جداره ( عایق‌بندی اولیه با استفاده از چسب بوتیل و عایق‌بندی ثانویه به وسیله چسب سیلیکون) و همچنین تزریق گاز آرگون به هیچ وجه ایجاد نمی‌کند. لازم به ذکر است، امکان استفاده از انواع شیشه‌ها به منظور تأمین نیازهای مختلف در این سیستم وجود دارد. بنابراین استفاده از این نوع شیشه ها در نمای ساختمان نقش مهمی در زیبایی نما و کنترل اختیاری نور و حرارت دارد.

پیشنهادی : شیشه لمینت

آشنایی با انواع شیشه دوجداره

 برای داشتن یک انتخاب هوشمندانه و توجه به شرایط محیطی همچون معماری ساختمان، باید با انواع شیشه دوجداره آشنا شوید. یکی از انواع آن، ساده است که یک بخش از شیشه فلوت ساده تشکیل شده است. شیشه دوجداره رنگی دارای تک جداره ساده و تک جداره رنگی می باشد. در حالی که دوجداره رفلکس از یک لایه رفلکس و یک لایه ساده تشکیل شده است تا بتواند از تابش جدید نور خورشید به داخل ساختمان جلوگیری کند. یکی دیگر از اصلی ترین انواع، شیشه دوجداره سکوریت است این محصول در محل های پر خطر و پرتردد بکار می رود و بدلیل استقامت و استحکام بالا در ساخت اتومبیل  و صنعت خودرو سازی استفاده می شود. همچنین می توان به شیشه لمینت دوجداره لمینت اشاره کرد. نکته جالب این است که لمینت در برخورد با مانع سخت، خرد نشده و ترک هم بر نمی دارد. 

انواع شیشه دوجداره با سیستم پرده کرکره آلومینیومی

مدل ولومی و مگنتی شیشه دوجداره

عملکرد این مدل با کابل و ولوم عملگر مکانیکی بوده و فقط امکان حرکت دورانی کرکره (سایه و روشن شدن) را داراست. بنابراین در این حالت کرکره فقط سایه روشن می‌شوند. این مدل پرده کرکره بین دوجداره تا مساحت ۱.۷ متر مربع و ارتفاع ۲ متر قابل اجرا می‌باشد

مدل ریموت کنترلی شیشه دوجداره

حرکت دورانی (سایه و روشن شدن) و همچنین عمودی (بالا و پایین شدن) در این مدل با یک میکرو موتور با قدرت الکتریکی مناسب که در پروفیل فوقانی تعبیه شده انجام می‌پذیرد. تفاوت عمده این مدل با مدل ولومی در این است که پرده کرکره بین دوجداره‌ی شیشه قادر به حرکت عمودی می‌باشد. لازم به ذکر است در این مدل می‌توانید از LCD لمسی قابل برنامه ریزی روی دیوار به جای ریموت کنترل استفاده نمایید. این مدل پرده کرکره بین دوجداره با عرض ۲.۵ و ارتفاع ۳ متر قابل اجرا می‌باشد.

پیشنهادی : مشاوره فنی و مهندسی

مزایا خرید شیشه دوجداره

  • افزایش چشمگیر در زیبایی محیط
  • محافظ در برابر نور
  • جداکننده دید محیطی
  • کاهش چشمگیر اتلاف انرژی
  • قابلیت نصب بر روی انواع پروفیل پنجره و پارتیشن‌های دوجداره
  • تنوع گسترده در رنگ و مدل
  • دوام، ایمنی و طول عمر زیاد
  • نگهداری و نظافت آسان

کاربرد شیشه دوجداره

  • محیط‌های اداری
  • هتل‌ها و سوئیت‌ها
  • بیمارستان‌ها و مراکز آزمایشگاهی و درمانی
  • مکان‌های تجاری

جزییات تولید استاندارد شیشه دو جداره

امروزه به دلیل کاربرد گسترده‌ی شیشه‌ دوجداره در صنعت ساختمان تولیدکننده‌های این نوع شیشه نیز افزایش یافته‌اند. آنچه در این بین حائز اهمیت و تضمین کننده‌ی کارایی این محصول می‌باشد، تولید آن در کارخانه و توسط ماشین‌آلات صنعتی تحت استانداردهای لازم می‌باشد. متاسفانه در کشور ما شیشه‌های دو جداره‌ غیر استاندارد که به صورت دستی (کارگاهی) تولید می‌گردند، به وفور دیده می‌شوند. کاهش عایق‌بندی صوتی و حرارتی، رطوبت‌زدگی و رسیدن به نقطه برفک شیشه از جمله مشکلاتی است که در اثر تولید شیشه دو جداره به صورت کارگاهی و غیر استاندارد ایجاد می‌شود. برای آشنایی با جزییات این دو روش و تفاوت‌های آنها، مراحل تولید شیشه به صورت گام به گام به صورت مختصر شرح داده می‌شود:

  • برش جام شیشه

برش شیشه به وسیله‌ی دستگاه CNC موجب به حداقل رسیدن خطا و دستیابی به ابعاد دقیق شیشه و کاهش ضایعات می‌گردد. لازم به ذکر است که پیش از این مرحله ابعاد شیشه‌های درخواستی در نرم افزار Optimization وارد شده تا بهینه‌ترین حالت برش جام‌ها برای به حداقل رساندن پرت شیشه بدست آید. این موضوع باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های اقتصادی کارفرما می‌گردد.

  • شستشو

شستشوی شیشه به وسیله ی ماشین آلات مخصوص تأثیر چشمگیری بر روی شفافیت شیشه خواهد داشت. زیرا بعد از دو جداره سازی دسترسی به بخش داخلی شیشه‌ها غیرممکن بوده و امکان لکه گیری و تمیزکردن آنها وجود ندارد. در سیستم تولید دستی به دلیل عدم دقت کافی در شستشوی سطح داخلی شیشه دو جداره پس از نصب شاهد کدر بودن و مات بودن شیشه خواهید بود.

  • اسپیسرهای آلومینیومی

به منظور ایجاد فضای خالی بین دو شیشه برای تزریق گار آرگون و تعبیه‌ی سیلیکاژن از اسپیسرهای آلومینیومی یکپارچه استفاده می‌گردد. اسپیسرهای آلومینومی در دو نوع اسپیسر معمولی و بندیبل می‌باشند. تفاوت آنها در میزان آلیاژ آلومینیوم آنها می‌باشد که به اسپیسر بندیبل خاصیت خم شدن بخشیده است بدین صورت که اسپیسرهای بندیبل به طول ۶ تا ۸ متر درون دستگاه قرار گرفته و با ورود ابعاد بدست آمده توسط نرم افزار Optimization برش می‌خورد. سپس سوراخ‌هایی بر روی یکی از قطرهای آن به منظور تزریق گاز آرگون تعبیه می‌شود. بنابراین در صورت استفاده از اسپیسر بندیبل نیازی به استفاده از گوشه های پلاستیکی نیست و از کانکتور آلومینیومی جهت اتصال دو سر اسپیسر در جایی بین گوشه‌های آن استفاده می‌گردد. این فرآیند در تولید کارگاهی و غیراستاندارد بدین طریق انجام می‌شود که اسپیسر معمولی در ابعاد طول و عرض درخواستی بریده شده و سپس به وسیله گوشه‌های پلاستیکی به هم متصل می‌شوند. این موضوع باعث غیرمفید شدن تزریق گاز آرگون و عایق‌بندی شیشه می‌شود.

پیشنهادی : نمای کرتین وال

  • تعبیه (جاسازی) سیلیکاژن

سیلیکاژن به منظور جذب رطوبت بین دو لایه شیشه استفاده می‌گردد. این ماده در تماس با هوا بسیار حساس بوده و با جذب سریع رطوبت هوا خاصیت و کارایی خود را از دست می‌دهد. لذا لازم و ضروری است که این امر توسط دستگاه وکیوم انجام شود. در این صورت سیلیکاژن به محض خارج شدن از پلمپ وارد این دستگاه می‌شود. اما در تولید کارگاهی و غیر استاندارد ، سیلیکاژن توسط کارکنان درون اسپیسر جاسازی می‌شود. بنابراین با توجه به توضیحات ذکر شده خاصیت خود را از دست خواهد داد.

  • چسب بوتیل (چسب اولیه)

در این مرحله اسپیسرها توسط دستگاه بوتیل‌زنی به منظور قرار گرفتن شیشه‌ها بر روی آنها بوتیل‌دار می‌شوند. لازم به ذکر است که اسپیسرهای بوتیل‌دار آماده نیز در بازار وجود دارد. اما کارایی و کیفیت روش ذکر شده را ندارد. در سیستم تولید دستی اغلب از اسپیسر بوتیل‌دار برای افزایش سرعت کار استفاده می‌کنند.

  • تزریق گاز آرگون

در این مرحله در سیستم تولید صنعتی ابتدا با توجه به ابعاد شیشه‌ها میزان گار آرگون توسط دستگاه محاسبه می‌شود. سپس با تزریق گار آرگون از یک طرف و خروج هوا از طرف دیگر شیشه این عملیات پایان می‌یابد. این مقدار باید حدود ۹۰ درصد حجم فضای خالی بین دو شیشه باشد تا کارایی لازم را داشته باشد و زمانی که میزان آن در اثر گذشت زمان به حدود ۷۵ درصد برسد، کارایی خود را از دست خواهد داد. بنابراین در صورت آببندی کامل و صحیح میزان کاهش آن در طی گذشت زمان بسیار ناچیز است و در نتیجه شیشه می‌تواند تا حدود ۱۵ سال کارایی و ویژگی‌های عایق‌بندی خود را حفظ نماید. در تولید دستی، کارگاهی و غیر استاندارد میزان گار آرگون به صورت تجربه‌ای تزریق شده و باعث کاهش عایق‌بندی می‌شود.

  • آب‌بندی نهایی (چسب ثانوبه)

در این مرحله چسب سیلیکون دو جزیی یا چسب پلی سولفاید توسط دستگاه مخصوص به نسبت مشخص (مطابق با دستورالعمل فنی) تزریق می‌شود. از ویژگی‌های اصلی سیلیکون خاصیت ارتجاعی و چسبندگی آن است و در عین حال می‌تواند در برابر اشعه‌ی تابش فرابنفش مقاومت خوبی داشته باشد. سیلیکون‌ها خواص مشترکی از هر دو جنس شیشه و پلاستیک را با خود به همراه دارند. این در حالی است که در تولید دستی، کارگاهی و غیر استاندارد بیشتر از چسب پلی سولفاید استفاده شده و ترکیب دو جزء آن به صورت تجربی و دستی انجام می‌گردد. بنابراین چسب در طول زمان خاصیت خود را از دست خواهد داد. همچنین شیشه دو جداره‌ی آب‌بندی شده با چسب سیلیکون در الماس شیشه جهان نما طول عمری حدود ۳ برابر نوع دیگر دارد.

خرید شیشه دو جداره

پیشنهادی : شیشه رنگی

قیمت شیشه دوجداره

تعیین قیمت شیشه دوجداره به عواملی همچون متراژ و مواد اولیه بستگی دارد و ممکن است این مقدار ماهیانه و سالیانه تغییر کند. زیر مواد اولیه با توجه به تغییرات دلار یا هزینه های دیگر در بازار تغییر می کند. عوامل موثر دیگر شامل ضخامت، مرغوبیت و شفافیت شیشه است. هر چه ضخامت بیشتر باشد، سر و صدا کمتر به بیرون از ساختمان می رود، همین امر موجب شده تا قیمت شیشه دو جداره پنجره تا حدودی تغییر کند. همچنین می توان اشاره کرد که کیفیت و مرغوبیت بالای شیشه نشان دهنده امنیت زیاد آن در برابر سرقت و باد و طوفان است. قیمت شیشه دو جداره بر اساس این عوامل تعیین می شود و مشتری باید به فکر گرانی محصول نباشد بلکه کیفیت و مرغوبیت آن را در نظر بگیرد. همچنین می توان به قیمت هر متر شیشه دو جداره اشاره کرد زیرا مشتری باید تمام عوامل را در خرید در نظر بگیرد. 

خرید شیشه دو جداره

خرید شیشه دوجداره باید از طریق مجموعه های قابل اعتماد همچون الماس شیشه جهان نما صورت گیرد. این شرکت دارای تیم مشاوره فنی و مهندسی است که آن ها با استفاده از جدید ترین تکنولوژی روز دنیا شرایط را برای خرید شیشه دو جداره برای مشتریان فراهم می آورند. در محصولات این مجموعه استاندارد ها و شرایط خاص رعایت شده و مردم می توانند با خیال راحت از این شرکت خرید نمایند.

انواع شیشه دوجداره

انواع شیشه دوجداره شامل دکورایتو، بدون گاز و لمنیت است. معمولا این نوع از شیشه ها از دو لایه ضخیم و با کیفیت بالا تشکیل شده و در میان آن ها گازی بی اثر وجود دارد که عایق سر و صدا است و امنیت محصول ذکر شده را بالا می برد. شرکت الماس شیشه جهان نما در فروشگاه خود، انواع شیشه دو جداره را به فروش می رساند.  البته برخی دیگر هم هستند که بین دو لایه آن ها گاز وجود دارد. اما در حالت کلی امنیت شیشه دوجداره بالاتر از تک جداره است.

شیشه دوجداره بدون گاز

در حالت کلی ما بین دو لایه شیشه دوجداره گاز آرگون وجود دارد که این امر موجب کاهش سر و صدا و افزایش ایمنی در حین استفاده می شود. اما نوع دیگری از این محصول در فروشگاه به نام شیشه دوجداره بدون گاز وجود دارد.  به این معنی که بین دو لایه هوا موجود است. این در حالی است که امنیت شیشه دوجداره بدون گاز از معمولی بیشتر است اما امنیت در نوعی که بینش گاز آرگون وجود دارد، کمتر است.

شیشه دوجداره دکوراتیو

یکی دیگر از انواع شیشه دوجداره، شیشه دوجداره دکورایتو است. دکوراتیو به معنی مات شدن است که این ویژگی با استفاده از بکارگیری نوعی اسید بوجود می آید. دکورایتو کردن موجب افزایش مقاومت شیشه می شود و نور را کمتر از شیشه معمولی از خود عبور می دهد. به علاوه عامل اسیدی و دوجداره بودن به بالا رفتن ایمنی کمک می کند.

پیشنهادی : شیشه ضد حریق

سوالات متداول

شیشه دوجداره باعث کاهش اتلاف انرژی می شود و زیبایی محیط را به طور چشمگیری افزایش می دهد. دوام، ایمنی و طول عمر زیادی دارد و نگهداری از آن آسان است.

شیشه دوجداره در محیط هایی همچون  اداری، هتل، سوئیت، مکان های تجاری، بیمارستان‌ها و مراکز آزمایشگاهی و درمانی  مورد استفاده قرار می گیرد.

جدیدترین مقالات

جهت اطلاع و خرید محصولات با شماره تلفن روبرو تماس بگیرید 09132075413
+