شیشه ضد هجوم

شیشه ضد هجوم به دلیل ماهیت و زیبای منحصر به فردی که به ساختمان می‌دهد، امروزه بیش از بیش مورد توجه طراحان قرار گرفته و کیفیت زندگی در شهرها را بهبود بخشیده است. با توجه به نقش بسیار چشم‌گیر و غیر قابل انکار شیشه در معماری مدرن، عامل ایمنی و حفظ جان و مال ساکنین ساختمان‌ها از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است. بدین ترتیب این ماده باید ضمن حفظ ویژگی‌های نور، انرژی و زیبایی دارای مقاومت کافی جهت تأمین آسایش آدمیان باشد.
آزمون پرتاب گلوله فلزی1

شیشه‌های ضد هجوم به چه شیشه‌هایی گفته می‌شود؟

شکستن درب‌ها و پنجره‌های شیشه‌ای یکی از ساده‌ترین راه‌های نفوذ به اماکن مختلف در زمان سرقت یا شورش و اغتشاش است. اقدام به شکستن معمولا به هیچ نوع ابزار یا وسیله خاصی نیاز ندارد و با ابزار و وسایل در دسترسی مانند سنگ، تبر، پتک و چکش قابل انجام است. این موضوع موجب کاهش شدید سطح امنیت اماکنی خواهد شد که از شیشه‌های شکستنی استفاده می‌کنند. در موارد شورش حتی اگر شیشه‌ها دارای حفاظ هم باشند نمی‌توانند در برابر تخریب و آتش سوزی مقاومت کنند. مهاجمین به راحتی می‌توانند با پرتاب کوکتل مولوتوف از لابه‌لای حفاظ‌ها به داخل، ساختمان را به آتش بکشند.

راه حل الماس شیشه ارائه شیشه‌های ضد هجوم است که در برابر شکستن مقاومت زیادی نشان می‌دهند. این شیشه‌ها براساس نوع مونتاژ می‌توانند سرقت یا حمله مهاجمین را به تاخیر بیاندازند یا به طور کامل از آن جلوگیری کنند.

پیشنهادی : شیشه رنگی

شیشه‌های ضد هجوم می‌توانند با به تعویق انداختن نفوذ سارقین، به ساکنین فرصت دهند تا برای عکس العمل آماده شوند. نیروهای پلیس نیز فرصت پیدا می‌کنند تا به محل حادثه برسند و اقدامات خرابکارانه را خنثی کنند.

نحوه عملکرد شیشه‌های ضدهجوم چگونه است؟

این شیشه، شیشه لمینت است که با وجود طلق خاص در ساختار خود مانع نفوذ ضربه شده و از ایجاد روزنه در شیشه جلوگیری می‌کند. بسته به میزان درجه ایمنی مورد نیاز، شیشه ضد هجوم از لایه‌ها و ضخامت‌های مختلفی تشکیل می‌شود.

عملکرد این شیشه‌ها بدین گونه است که پس از ضربه، لایه بیرونی شیشه خرد می‌شود. لایه زیرین آن که همان طلق ویژه (PVB) است با خاصیت چسبندگی بالای خود انرژی ناشی از ضربه را جذب کرده و در سطح خود به سرعت گسترش می‌دهد. بدین ترتیب باعث می‌شود که در اثر شکستن شیشه، تکه‌های آن فرو نریخته و به صورت یکپارچه بر روی سطح (PVB) باقی بماند.

چرا لازم است از شیشه‌های ضد هجوم استفاده کنیم؟

تهدیدات امنیتی شیشه های ضد هجوم

همه ما برای زندگی و پیشرفت نیاز به امنیت داریم. زندگی در اضطراب و ناامنی می‌تواند تبعات نامطلوبی داشته باشد. اغتشاش‌های سال‌های ۸۸ و ۹۶ موجب تخریب بخش قابل توجهی از اموال عمومی و از بین رفتن اموال خصوصی مردم شد. اعتراض‌های سال ۹۸ نیز موجب بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی شد.

البته این به معنای وجود ناامنی گسترده و ۲۴ ساعته در کشور نیست؛ اما نشان می‌دهد که ساختمان‌های ما از محل زندگی گرفته تا محل کار به اندازه کافی ایمن نیستند. ساختار ضعیف و نامناسب ورودی‌های شیشه‌ای که عموما از شیشه ۵ میلی‌متری ساده به صورت دوجداره یا شیشه سکوریت معمولی استفاده می‌کنند، یکی از دلایل آسیب دیدن اموال عمومی و دولتی و همچنین اموال خصوصی مردم در چنین حوادثی است.

شیشه‌های ضد هجوم می‌توانند سطح بالاتری از اطمینان را در برابر رخ‌دادهای احتمالی ایجاد کنند.

شیشه‌های ضد هجوم چگونه زندگی ما را بهتر می‌کنند؟

پیشنهادی : شیشه سکوریت

تامین امنیت جانی و امنیت اموال دولتی یا خصوصی مهم‌ترین کاربرد شیشه‌های ضد هجوم است. از دست رفتن اموالی که با صرف هزینه و زحمت فراوان تأمین شده‌اند بسیار دردناک است. از آن مهم‌تر به خطر افتادن جان افراد حاضر در ساختمانی است که مورد هجوم سارقین یا اراذل و اوباش قرار گرفته است.

شیشه‌های ضد هجوم می‌توانند با به تعویق انداختن نفوذ سارقین، به ساکنین فرصت دهند تا برای عکس العمل آماده شوند. نیروهای پلیس نیز فرصت پیدا می‌کنند تا به محل حادثه برسند و اقدامات خرابکارانه را خنثی کنند.

علاوه بر حفظ امنیت، شیشه‌های ضد هجوم می‌توانند با حذف حفاظ‌ها، نرده‌ها و تورهای ایمنی و نیز استفاده از ابعاد بزرگتری از شیشه، معماری فضا را متحول کنند. به این ترتیب معماران می‌توانند بدون آنکه نگران امنیت ساکنین یا کارمندان باشند نماهای شیشه‌ای جذابی خلق کنند که موجب نور طبیعی بیشتر در ساختمان و زیبایی بصری خارق العاده‌ای خواهد شد.

استفاده از شیشه‌های ضد هجوم در چه مکان‌هایی ضروری است؟

پیشنهادی : شیشه ضد حریق

مکان‌های حساسی که در معرض تهدیدات مختلف مانند سرقت یا آشوب قرار دارند و باید بتوانند از جان افراد و نیز از بین رفتن اموال در برابر مهاجمین محافظت کنند در اولویت استفاده از این نوع شیشه قرار دارند. بانک‌ها، دادگاه‌ها، ساختمان های دولتی، فروشگاه‌ها، اماکن نظامی مانند کلانتری و حتی مدارس  جزء مکان‌های دارای اولویت در بکارگیری این نوع از شیشه هستند.

با شیشه ضد هجوم فروشگاه‌ها و خرده فروشی‌ها می توانند از ویترین‌های خود در برابر سرقت به خوبی محافظت کنند. وقتی سارقین از شکستن شیشه و نفوذ به داخل فروشگاه ناامید شوند احتمالا از آن صرف نظر می‌کنند و به دنبال هدف ساده‌تری می‌روند. سارقین معمولا زمان زیادی را صرف شکستن شیشه‌ها نمی‌کنند؛ چون معطل شدن برای آن‌ها می‌تواند به قیمت دستگیری شان تمام شود.

همچنین مالکین منازل مسکونی که علاقه‌مند هستند بدون استفاده از حفاظ‌ها خانه‌ای امن داشته باشند می‌توانند از شیشه‌های ضد هجوم استفاده کنند. نرده‌ها و حفاظ‌ها هزینه‌بردار هستند و موجب آلودگی بصری و از بین رفتن زیبایی می‌شوند. شیشه‌های ضد هجوم راه حل مناسبی برای بهره‌مندی از زیبایی بصری بیشتر با حفظ امنیت ساختمان هستند.

ویژگی‌های شیشه‌ ضد هجوم الماس شیشه:

  • انجام آزمون تست تبر با استفاده از دستگاه خاص مطابق با استانداردهای BSEN356:1999 و DIN52290
  • قابلیت تولید با مقاومت‌های مختلف بر حسب تعداد ضربه تبر
  • امکان ساخت شیشه در ابعاد مختلف و به صورت تخت و خم
  • امکان ساخت شیشه‌های ضد هجوم با قابلیت ضد گلوله (در کلاس تعیین شده)
  • دید خوب و شفاف بدون اعوجاج و هاله‌ی سبز رنگ در اثر افزایش ضخامت و تعداد لایه

پیشنهادی : شیشه لمینت

آزمایش استاندارد شیشه‌های ضد هجوم:

به منظور اطمینان از اثربخشی شیشه‌های ضد هجوم و مقاومت آن‌ها در برابر تهاجم، تست‌های عملیاتی متفاوتی بر روی آن‌ها انجام می‌شود. تست پرتاب گلوله فلزی و تست ضربه با تبر دو نمونه از این تست‌ها هستند.

آزمون پرتاب گوی:

تست شیشه ضد هجوم

پیشنهادی : شیشه ضد گلوله

در این آزمون برحسب مقاومت مورد انتظار از شیشه، گلوله فلزی با قطر و وزن مشخص از ارتفاع معینی از بالا به سمت شیشه پرتاب می‌گردد. به این ترتیب نیرویی که در واقعیت در حین سرقت به شیشه وارد می‌شود، توسط گوی شبیه‌سازی‌ می شود. قطر و وزن گلوله پرتابی براساس میزان مقاومت مورد نیاز مشخص می‌گردد. برهمین اساس شیشه‌های ضد هجوم نیز بسته به میزان مقاوتی که در برابر ضربه نشان می‌دهند در کلاس‌های مختلفی رتبه‌بندی می‌شوند.  

آزمون ضربه با تبر:

آزمون تبر نیز یکی دیگر از این آزمون‌ها است که براساس استانداردهای BSEN356:1999 و DIN52290 با استفاده از دستگاه خاص در هنگام تولید این شیشه‌ها انجام می‌گیرد. این شیشه‌ها باید در برابر ۳۰ الی ۷۰ ضربه تبر مقاومت کرده و یکپارچگی خود را حفظ نمایند.

در این آزمون دستگاه مخصوصی یک تبر با قدرت مشخصی و به تعداد دفعات مورد نظر به مرکز شیشه ضربه می‌زند. چنانچه شیشه بتواند تعداد ضربات مورد نظر را به خوبی تحمل کند، آزمون استاندارد تبر را پشت سر می‌گذارد.

مشخصات فنی شیشه ضد هجوم الماس شیشه

جدول

پیشنهادی : شیشه دو جداره

سوالات متداول در مورد شیشه ضد هجوم:

عملکرد شیشه ضد هجوم بدین گونه است که پس از ضربه، لایه بیرونی شیشه خرد می‌شود. لایه زیرین آن که متشکل از طلق ویژه (PVB) است با خاصیت چسبندگی بالایی که دارد شیشه را به خود جذب می‌کند و موجب می شود شیشه به صورت یکپارچه بر روی سطح (PVB) باقی بماند.

قابلیت تولید شیشه ضد هجوم با مقاومت‌های مختلف بر حسب تعداد ضربه تبر وجود دارد. افزایش مقاومت شیشه ضد هجوم بدون از بین بردن دید خوب و شفاف شیشه و بدون ایجاد اعوجاج یا هاله‌ی سبز رنگ در آن انجام می‌شود.

لمینت ها همگی شبیه شیشه‌های معمولی هستند. بسته به ضخامت مورد نیاز، میزان شفافیت شیشه می‌تواند کمی تحت تاثیر قرار گیرد؛ اما در کل تفاوت قابل تشخیصی را مشاهده نخواهید کرد. به همین دلیل می‌توانید هر زمان بخواهید دوباره شیشه مورد نظر خود را بدون نگرانی تهیه کنید.

استفاده از روش‌های تمیز کردن سنتی برای انواع شیشه‌ها و لمینت‌های امنیتی الماس شیشه ممکن است. همه محصولات شیشه‌ای امنیتی ما دارای یک لایه بیرونی محافظ برای جلوگیری از خراش و آسیب هستند. برای ماندگاری بیشتر شیشه، همیشه دستورالعمل‌های مراقبت و نگهداری الماس شیشه را که در هنگام خرید ارائه می شوند دنبال کنید.

بله! همه محصولات ما دارای ضمانت معتبر هستند؛ اما مدت ضمانت و خدماتِ شامل گارانتی بسته به نوع شیشه خریداری شده متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوع گارانتی و مدت ضمانت، لازم است تا ابتدا از طریق تماس با ما و دریافت مشاوره، نوع محصول مورد نیاز خودتان را انتخاب کنید.

پیشنهادی : نمای کرتین وال

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جهت اطلاع و خرید محصولات با شماره تلفن روبرو تماس بگیرید 09132075413
+