طریقه تشخیص شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت از نظر سایز و شکل ظاهری مشابه سایر شیشه ها می باشند بنابر این تشخیص این نوع شیشه شده از شیشه خام (غیر سکوریت) مشکل می باشد. یکی از ویژگی های این نوع شیشه شده ایمنی آن می باشد. این شیشه در اثر ایجاد ضربه دیرتر می شکند و بعد از شکست به قطعات ریزتری تبدیل می شود که کاملا بی خطر می باشد. این نوع شیشه قابلیت برش را بعد از عملیات مقاوم سازی ندارد. در حالی که شیشه معمولی قابلیت برش را دارد. شیشه سکوریت به هیچ عنوان قابلیت برش و فرم دهی و سوراخ شدن ندارد. یک نکته مهم در مورد شیشه سکوریت وزن آن می باشد،این نوع شیشه و شیشه معمولی از لحاظ وزنی با ابعاد یکسان مشابه هستند. از دیگر تشابهات این دو شیشه می توان به رنگ و شفافیت و همچنین ضخامت آنها اشاره کرد. در واقع ممکن است شیشه های معمولی و سکوریت در ضخامت های مشابه تولید و عرضه گردند. به همین علت در هنگام تشخیص شیشه سکوریت باید به شباهت های شیشه ها دقت شود.

برخی روش های تشخیص شیشه سکوریت:

۱- برش دادن شیشه با الماس: در سطح شیشه سکوریت به وسیله ابزار های سخت مانند الماس نیز خراش ایجاد نمی شود.

۲- نگاه کردن به شیشه سکوریت تحت زاویه: در صورت نگاه کردن به سطح شیشه با زاویه ۲ تا ۵ درجه، موجهایی به با فاصله از هم مشاهده می شود.

۳- استفاده از عینک مخصوص پلارید: در صورت استفاده از عینک پلارید می توان نقاطی با قطر بین ۲ تا ۵ سانتیمتر را مشاهده نمود که نشان دهنده سکوریت بودن شیشه می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جهت اطلاع و خرید محصولات با شماره تلفن روبرو تماس بگیرید 09132075413
+