مزایای شیشه سکوریت

شیشه سکوریت نوع خاصی ازشیشه است که به منظور مقاومت در برابر شکستگی با لبه های ناهموار و تیز ساخته شده است. شیشه سکوریت ویژگی های ایمنی بسیاری دارد که آن را برای انواع کاربردها مناسب می سازد. از استفاده های رایج شیشه سکوریت می توان به کاربرد در ماشین ها، ساختمان های عمومی همانند پاساژها، ترمینال های مسافربری و هر مکانی که احتمال شکست ناگهانی یا تصادفی شیشه وجود دارد، اشاره کرد. همچنین شیشه سکوریت برای استفاده در  ساختمان های عمومی و شرکت های خصوصی است که دارای تعداد زیادی بازدید کننده هستند ایده ال می باشد. این موضوع در مورد شرکت های صنعتی است که در آن کارگران به شیشه ایمنی وابسته هستند نیز صادق است تا آنها را از گرما و پرواز اشیاء در محل کار محافظت کند. شیشه سکوریت تحت چندین فرآیند مختلف همانند فرآیند شیمیایی و تغییرات دمایی ساخته می شود و به موجب آنها شیشه دارای شکنندگی کمتر در هنگام وارد شدن فشار و نیرو به آن می شود. مزایای شیشه سکوریت عبارتند از:

  • ایمنی

ایمنی ویژگی اصلی شیشه سکوریت است. استفاده از شیشه سکوریت خطر آسیب ناشی از قطعات شکسته شیشه را کاهش می‌دهد. شیشه سکوریت به دلیل پیوند مولکولی که در اثر فرآیند سکوریت بین مولکولهای شیشه ایجاد می شود، در هنگام شکسته شدن به قطعات ریز و بدون لبه تیز تقسیم می شوند.

  • استحکام

شیشه های سکوریت بسیار قوی تر از شیشه معمولی هستند. فرایند مورد استفاده برای ایجاد آن موجب پیوند قوی بین مولکول‌ها در شیشه می شود. این بدین معنی است که شیشه سکوریت را می توان در مواردی که نیاز به یک سطح قوی ترهست مورد استفاده قرار داد.

  • تمیز کردن

در صورتی که شیشه سکوریت شکسته شود، تمیز کردن آن آسانتر است. از آنجایی که آن به قطعات ریز و بدون لبه تیز شکسته می شود، جارو کردن آنها را راحت تر است. شما می توانید به راحتی آن را بدون هیچ گونه خطر بریدن تمیز کنید.

  • دوام

شیشه سکوریت از دوام بیشتری نسبت به شیشه های معمولی برخوردار است و می تواند تغییرات آب و هوایی شدید مانند باران های سنگین، بادهای قوی و فشار باد سهمگین را تحمل نماید.

  • مقاوم در برابر حرارت

یکی از اثرات فرآیند سکوریت سازی شیشه این است که مقاومت حرارتی آن بیشتر است. پایداری حرارتی شیشه سکوریت دو برابر بیشتر از شیشه معمولی است.این بدان معنی است که شیشه سکوریت می تواند دماهای بالاتری را بدون ترک خوردی تحمل نماید. این موضوع به حفظ دما در ساختمان کمک کرده و باعث می شود انرژی بیشتری در خانه حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جهت اطلاع و خرید محصولات با شماره تلفن روبرو تماس بگیرید 09132075413
+