نحوه نصب نمای اسپایدر با سازه نگه دارنده لوله استیل

نمای اسپایدر
امروزه با گسترش کاربرد شیشه به عنوان متریال شفاف، زیبا و مقاوم، طراحی نماهای مدرن شیشه‌ای توسعه چشمگیری داشته است. نمای اسپایدر به عنوان یکی از شاخص ترین این نماها به دلیل بهره مندی از سطوح شفاف شیشه ای بزرگ و یکپارچه در نماهای ساختمانی به خصوص مجتمع های تجاری و اداری مورد استفاده قرار گرفته است. به عبارت دیگر معمولا طراحان و کارفرمایان به منظور بهره مندی از شیشه در ابعاد بزرگ در نمای ساختمان خود به سراغ نمای اسپایدر می روند.
به منظور طراحی نمای اسپایدر ابتدا مسائلی همانند نوع شیشه اسپایدر، تعداد پانلهای شیشه ای، تعداد و نوع اتصالات نگه دارنده اسپایدر و … با بررسی های کارشناسی و فنی از محل پروژه، نقشه های اجرایی، نظر کارفرما و توجه به مسائل زیبایی شناختی مشخص می گردد. سپس طراحی نمای اسپایدر با استفاده از نرم افزار های مهندسی و سه بعدی سازی انجام می گیرد.
نحوه نصب نمای اسپایدر با سازه نگه دارنده لوله استیل
مرحله اندازه برداری، نصب و اجرای شیشه اسپایدر نیاز به دقت بسیار بالا دارد. زیرا ایجاد خطا حتی در حد میلیمتر به دلیل ساختار شبکه ای می تواند بر کیفیت و روند کار آسیب جدی وارد نماید. پس از طراحی نمای اسپایدر و مشخص شدن تمام جزییات، لوله های استیل با قطر و ضخامت مشخص براساس وزن و بار وارده بر نما) با استفاده از یکی از دو روش زیر به سقف و کف متصل می گردند.
۱- استفاده از کف کوب
۲- استفاده از پلیت
به منظور اتصال چنگک ها، شاخک ها یا همان شاسی های اسپایدر به لوله های استیل، ابتدا لازم است که کانکتورهای از جنس استیل به لوله ها جوش داده شود که نقش رابط یا اتصال بین لوله و چنگک را ایفا می کند. سپس چنگک ها به وسیل پیچ به کانکتور متصل می گردد. کانکتورها همچنین وظیفه ی انتقال نیروی وارد شده بر مفصل ها به سازه اصلی نما را دارند. شیشه های تولیدی با استفاده از روتیل به چنگک ها وصل می شود. بست یا روتیل ها معمولا در سه نوع مفصلی، تک جداره و دوجداره موجود می باشند که براساس نوع و ضخامت شیشه انتخاب می گردد. لازم به ذکر است که نوع شیشه مورد استفاده در مکان های پر رفت و آمد به منظور افزایش ایمنی بهتر است که از نوع شیشه لمینت باشد. به عبارت دیگر شیشه اسپایدر باید مقاومت لازم را در برابر دما و فشارهای وارده داشته باشد. در نهایت فرایند آب بندی با استفاده از چسب های مخصوص انجام می گیرد.

نمای اسپایدر با اجرای بدون محدودیت و انعطاف پذیر با هر زاویه انحنایی می تواند برطرف کننده نیازهای پیچیده ترین طرح های معماری باشد و ساختمان شما را به بنای ماندگار و زیبا تبدیل نماید. لازم به ذکر است که استفاده از این نوع شیشه در کاربردهای داخلی ساختمان همانند آسانسورهای شیشه‌ای، پارتیشن های شیشه ای، سقف و کف شیشه ای، راه پله ها و نرده های شیشه ای جان پناه ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جهت اطلاع و خرید محصولات با شماره تلفن روبرو تماس بگیرید 09132075413
+