نرده شیشه ای

امروزه با پیشرفت علوم مهندسی در خلق ساختمانی زیبا و منحصر به فرد در کنار نگاه نوآورانه‌ی طراحان و مهندسان معماری به جان‌پناه‌ها و نرده‌های ساختمانی، نرده‌های شیشه‌ای یک گزینه‌ی مناسب و ایده‎ال برای افزایش زیبایی ساختمان‌ها و جایگزینی با نمونه‌های قبلی به شمار می‌آیند. نرده‌های شیشه ای علاوه بر تأمین ایمنی لازم زیبایی چشم نوازی را همراه با عبور نور طبیعی به ساختمان‌ها می‌دهند. همچنین ماندگاری این زیبای برای ساکنین هر ساختمانی اهمیت دارد. این نرده‌های شیشه‌ای در اثر خوردگی دچار آسیب نمی‌شوند و به راحتی قابل تمیز کردن می‌باشند. در این سیستم از پروفیل‌های خاص آلومینیومی با آلیاژهای با مقاومت بالا استفاده می‌شود. به منظور تأمین ایمنی مورد نیاز و رعایت استانداردهای لازم از شیشه‌ سکوریت شده و لمینت شده با ضخامت‌های مختلف در نرده‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود.
glass-railings-handle-railings-500x500

نرده‌های شیشه‌ای به صورت تمام شیشه و ترکیبی با پروفیل‌های آلومینیومی و انواع اتصالات قابل اجرا می‌باشند. لازم به ذکر است که نرده‌های تمام شیشه‌ی لمینت امکان اجرا تا ارتفاع استاندارد ۱۵۰ سانتی متر را دارند و برای کاربرد در اماکن عمومی پر تردد از قبیل مجتمع‌های تجاری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و هتل‌ها مناسب می‌باشند.

انواع نرده‌های شیشه‌ ای از نظر اجرا

 

  • نرده شیشه‌ ای اسپایدری

استفاده از ترکیب قطعات اسپایدری استیل یا آلومینیومی و جام‌های شیشه‌ لمینیت یا سکوریت شده در ضخامت‌های مختلف

  • نرده شیشه‌ای دفنی

استفاده از ریل مخصوص در کف برای قرار گرفتن شیشه در داخل آن

  • نرده شیشه‌ای دکمه‌ای

نصب تعدادی دکمه متناسب با ابعاد شیشه قبل از پوشش نهایی پیشانی دال بتنی یا تیر فلزی و نصب شیشه در پیشانی جداره وید

نمونه‌ای از نرده شیشه‌ای بالکن روکار با یراق الات اسپایدری

نمونه‌ای از نرده شیشه‌ای با بست استیل روی زمین

نمونه‌ای از نرده شیشه‌ای با ستون استیل و شیشه

مزایای نرده‌های شیشه‌ ای

  • افزایش دید و روشنایی نور محیط
  • ایمنی بیشتر نسبت به نرده‌های فلزی و چوبی
  • زیباتر کردن نمای راه پله و بالکن
  • سهولت در نگهداری و نظافت نرده

شرکت الماس شیشه جهان نما راه حل‌های نوآورانه و به روزی را به منظور طراحی و اجرای انواع نرده‌های شیشه‌ای برای کاربرد در پله و تراس ساختمان‌های مسکونی، ادرای و تجاری، حفاظ اطراف استخر، جان پناه پشت بام و … فراهم می‌کند. شما می‌توانید برای هر فضای داخلی یا خارجی از کوچکترین محل اقامت خصوصی تا بزرگترین فرودگاه‌ها و استادیوم‌های عمومی یک اثر خیره‌کننده همراه با شفافیت نهایی با استفاده از نرده‌های شیشه‌ای الماس شیشه جهان نما ایجاد کنید.



چند طرح پلکان شیشه ای متمایز:

این مقاله به چند طرح نرده شیشه ای از این دست که در ادامه به آنها اشاره شده است می پردازد:
طیف گسترده ای از مواد، اعم از فلز یا چوب، برای ساخت نرده های راه پله از گذشته های دور مورد استفاده قرار گرفته اند و از نظر کیفیت و طراحی بسیار موفق بوده اند. با این حال، همانطور که همه ما می دانیم با پیشرفت همیشگی طراحی و دکوراسیون، تمایل به نرده های شیشه ای بیشتر گردیده است. قابل قبول ترین توضیح برای اینکه چرا چنین روندی وجود دارد این است که طراحی نرده های شیشه ای برای پله ها از نظر ظرافت، جذابیت متفاوتی در چشم بیننده دارد که ظاهری منحصر به فرد به فضای اطراف می بخشد. در مقابل، جنبه طراحی شیشه راه پله از یک طرف بی عیب و نقص و از طرف دیگر بسیار ابتدایی است.

طرح های راه پله شیشه ای:

نرده شیشه ای ساده:

بیایید قبل از پرداختن به پلکان های پیچیده، ساده ترین موارد را از نظر طرح های پلکان شیشه ای در نظر بگیریم.با توجه به نام خود، این نوع ساختار ترکیبی از پله‌های مرمری و پانل‌ های شیشه‌ای بدون قاب را در خود جای داده است.

نرده شیشه ای ساده
نرده شیشه ای ساده

 

شیشه ای با کابل های متعدد

این طراحی بر اساس تراز مناسب ورق های شیشه و کابل های فولادی است. اولی به یکدیگر چسبانده می شوند و به دنبال آن با پیکربندی های بعدی ادغام می شوند.بنابراین، ساختار به دست آمده به صورت هدف دوگانه نرده عمل می کند و از پانل های تشکیل شده محافظت می کند.

 

شیشه با کابل های متعدد
شیشه با کابل های متعدد

 

نرده شیشه ای ورق های شفاف پیچ و مهره ای

طراحی نرده شیشه ای راه پله به دلیل ظاهری باکلاس بسیار شیک است. این طرح شامل استفاده از ورقه های شیشه ای با روکش صیقلی است که بیشتر به پایه ورق های شیشه ای چسبانده شده است. با توجه به طرح رنگی، رنگ چوبی بدون شک مناسب ترین رنگ با شیشه است. این طراحی ترکیبی عالی از معماری و سبک هوشمند است، زیرا چیدمان مینیاتوری مراحل به دلیل چینش پانل های شیشه ای بزرگ به نظر می رسد.

ورقه های شیشه ای
ورقه های شیشه ای

 

نرده شیشه ای با قاب آلومینیومی

این یکی از رایج ترین طرح هایی است که می توان در سازه های مختلف یافت. ورق های شیشه ای مورد استفاده در ساخت نرده های شیشه ای راه پله با استفاده از بند های آلومینیومی ایمن می شوند که به عنوان زیرساخت اصلی مورد نیاز برای چسباندن ورق های شیشه ای عمل می کنند.

نرده شیشه ای با قاب آلومینیومی
نرده شیشه ای با قاب آلومینیومی

 

 

نرده شیشه ای با هندریل

اکثر ما عادت داریم از پله ها با یک دست از روی نرده عبور کنیم. اگر مجموعه خاصی از افراد مانند کودکان یا افراد مسن را در نظر بگیریم، این عادت اقدامات ایمنی را لازم را می طلبد. نرده شیشه ای راه پله در نوع خود کاملاً شیک است اما وقتی از منظر عملی به آن نگاه کنیم باید بتواند علاوه بر ظاهری مناسب ایمنی لازم و کافی را متناسب با کاربری ساختمان فراهم نماید. از این رو، معرفی یک هندریل ا قابل اجرا و بادوام به نرده شیشه ای موجود می تواند مسئله ایمنی را برای بسیاری حل کند.

 

 

نرده شیشه ای با هندریل
نرده شیشه ای با هندریل

 

راه پله تمام شیشه ای


کل متریال استفاده شده در این طرح راه پله، از شیشه تشکیل شده است که از پله ها شروع می شود تا نرده ها. این نوع طراحی پلکان متمایز با شیشه این پتانسیل را دارد که ظاهری زیبا به خانه شما ببخشد.

راه پله تمام شیشه ای

راه پله شیشه ای مبتنی بر الگو


همیشه فضایی برای گنجاندن یک عنصر خلاقانه در ساخت طراحی نرده پله با شیشه وجود دارد. موردی که در اینجا در مورد آن بحث می کنیم شامل پانل های مستطیلی است که در فاصله مساوی قرار گرفته اند، که منجر به یک الگوی کاملاً مشخص می شود. و ادغام دو رنگ به درخشندگی آن می افزاید

 

راه پله مبتنی بر الگو

نرده شیشه ای با ظاهر شیشه مات

اگرچه استفاده از شیشه شفاف برای ساختن نرده پله های شیشه ای بسیار رایج است، اما مشکلات خاصی در ارتباط با طول عمر آن وجود دارد. می توان آن را با استفاده از شیشه نیمه شفاف/مات حل کرد، که هدف دوگانه تعمیر و نگهداری بدون زحمت دارد و کل طراحی را زیبا می کند.

ظاهر شیشه مات

 

نرده شیشه ای ترکیبی از دو سبک


شیشه در طراحی و دکور کاربردهای بی شماری دارد. علاوه بر اینکه بخشی از نرده شیشه ای راه پله است، می توان از آن به صورت جانبی نیز استفاده کرد. یکی از رایج ترین نمونه ها ادغام پانل های شیشه ای و کابل های فولادی در حال اجرا بر اساس نیاز است.

نزده شیشه ای ترکیبی از دو سبک

نرده شیشه ای مارپیچ

در این طرح اندازه ی ورق های شیشه ای به طوری که متناسب با راه پله مارپیچ است، تغییر می کند. دلیل اصلی اتخاذ چنین طرح شیشه ای راه پله همراه با پله های شناور، منحصر به فرد جلوه دادن پله ها است.

نرده شیشه ای مارپیچ

پانل های شیشه ای بزرگ

در اینجا، مسئولیت ایجاد یک تصور بی عیب و نقص فقط بر عهده طراحی عظیم شیشه ای راه پله است. آنها نه تنها نقش نرده را بازی می کنند بلکه به عنوان تجسم نوآوری نیز عمل می کنند. پس زمینه عنصر مهمی است که عظمت چنین پلکانی را برجسته می کند.

پانل های شیشه ای بزرگ

 

پله های شناور

همانطور که قبلا ذکر شد، پله های شناور حال و هوای فوق العاده ای دارند. و اضافه کردن نرده های شیشه ای شفاف راه پله به همان می تواند این اثر را چند برابر کند. هر ترکیب دیگری ممکن است همان نتیجه را به شما ندهد و در برخی موارد حتی ممکن است تأثیر را کاهش دهد.

پله های شناور

 

فضای داخلی پل

بر ذهن بیننده دارند. با این حال، طراحی نرده پله با شیشه، برخی از نکات تکمیلی را به کل طراحی می دهد که به پلکان ظاهری کلاسیک می دهد. علاوه بر آن، شیشه را می توان با مواد موجود ترکیب کرد، که تاثیر آنها را بر طراحی کلی افزایش می دهد.

فضای داخلی پل

پله های چوبی با نرده شیشه ای

یکی دیگر از ادغام نرده های پله های شیشه ای را می توان با پله های چوبی انجام داد. این ادغام نرده های راه پله چوبی و شیشه ای جوهره ای از پارادوکس را به طراحی اضافه می کند و در نتیجه آن را برای چشم ها جذاب تر می کند.

پله های چوبی با نرده شیشه ای

شرکت الماس شیشه جهان نما 

شرکت الماس شیشه جهان نما فعالیت خود را در حوزه های  شیشه سکوریت،شیشه لمینت ، شیشه کنترل کننده انرژی ،نمای کراتین وال ، نرده شیشه ای و در راستای گسترش کیفیت در امر طراحی، تولید و اجرای سازه و نماهای شیشه‌ای و از  سال ۱۳۸۲ آغاز نموده است .

 

 

 

 

۵/۵ - (۴ امتیاز)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جهت اطلاع و خرید محصولات با شماره تلفن روبرو تماس بگیرید 09132075413
+