کاربردهای شیشه سکوریت در ساختمان

شیشه سکوریت به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد در موارد مختلف بسیاری کاربرد دارد. به طور کلی استفاده از شیشه سکوریت در محل هایی که احتمال بروز خطر (مثل زلزله و آتش سوزی) وجود دارد باعث بالا رفتن سطح ایمنی می شود.

کاربرد شیشه سکوریت در صنعت ساختمان

به دلیل رعایت اصول ایمنی، استفاده از شیشه معمولی در بسیاری از موارد ساختمانی ممنوع است. اما نصب شیشه سکوریت  را به علت امنیت بالایی که دارد، تقریبا می توان در تمام قسمت های ساختمان انجام داد.

کاربرد شیشه سکوریت بیرون ساختمان

از شیشه های سکوریت می توان در ساخت نمای خارجی ساختمان، مثل پوشش بالکن و آلاچیق استفاده کرد. شیشه های سکوریت به گونه ای ساخته می شوند که در مقابل باد شدید، حرارت بالا، سرمای زیاد و رطوبت بسیار مقاوم هستند. بنابراین به کار بردن آن ها در نمای ساختمان علاوه بر ظاهر زیبا، کیفیت مطلوبی از استحکام را نیز به همراه دارد.

کاربرد شیشه های سکوریت در درب های ساختمان

طبق قوانین ساخت و ساز جدید، به منظور افزایش و حفظ ایمنی محیط مسکونی و تجاری، تمامی شیشه‌های بکار رفته در دربها یا پانلهای ثابت باید از نوع شیشه سکوریت استفاده گردد. علاوه بر این هر درب که بعنوان درب ورودی و خروجی ساختمان در مجاورت با پیاده رو قرار دارد باید با استفاده از شیشه سکوریت ساخته شود.

کاربرد شیشه سکوریت به عنوان پله و محافظ شیشه ای

استفاده از شیشه های سکوریت در پاگرد و مجاورت پله ها، جهت جلوگیری از سقوط افراد، کاربرد بسیاری دارد. پله ها جزو مکان های خطرناک در هر ساختمان محسوب می شوند و استفاده از شیشه های سکوریت که مقاومت بالایی در مقابل ضربه و شکستکی دارند، در پله ها بسیار رایج است همچنین امروزه از شیشه سکوریت در ساخت پله های شیشه ای نیز استفاده می شود. به کار بردن شیشه در ساخت منزل، یکی از خاص ترین و جذاب ترین دکوراسیون ها را برای شما ایجاد خواهد کرد.

کاربرد شیشه سکوریت در مناطق مرطوب ساختمان

احتمال شکستن  و سقوط افراد در نواحی مرطوب ساختمان همچون کابین حمام و یا در نزدیکی وان آب داغ یا سونا بالاست و بهتر است در این مکانها از شیشه سکوریت استفاده شود که خطر شکستگی و آسیب دیدن افراد را کاهش دهد.
همچنین شیشه سکوریت بدلیل مقاومت بالایی که در برابر شکستگی و حرارت دارد برای استفاده در ساختمانها و بعنوان شیشه حمام، پنجره، درب، راه پله و غیره مناسب است.

کاربرد شیشه سکوریت در لوازم منزل

شیشه به کار رفته در مایکروویو، ظروف پیرکس و شیشه های داخل یخچال همگی از جنس سکوریت ساخته شده اند. مقاومت شیشه سکوریت مخصوصا در مقابل حرارت و دما باعث شده است تا استفاده از شیشه سکوریت در لوازم خانه کاربرد فراوانی داشته باشد.

همچنین به کار بردن شیشه نشکن در ساخت انواع میز، پارتیشن و وسایل مشابه چیدمان منزل، امروزه بسیار مورد استقبال مردم واقع شده است. شیشه علاوه بر اینکه می تواند زیبایی فوق العاده ای به منزل یا محل کار شما ببخشد، از نظر مقاومت و ایمنی نیز گزینه مناسبی برای انتخاب است.

کاربرد شیشه سکوریت در صنعت خودروسازی

در هنگام تصادف یکی از خطراتی که می تواند منجر به آسیب و صدمات جدی به سرنشینان شود قطعات تیز و برنده شکسته شیشه است. از شیشه سکوریت در صنعت خودروسازی استفاده می شود تا در صورت رخ دادن تصادف شیشه به یکباره فروریخته و ایمنی افراد در برابر خطرات ناشی از فرو رفتن شیشه در بدن حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جهت اطلاع و خرید محصولات با شماره تلفن روبرو تماس بگیرید 09132075413
+