تولید درب شیشه ای سکوریت

تولید درب شیشه ای سکوریت

جهت تولید درب های شیشه ای از تکنولوژی سکوریت کردن شیشه استفاده می گردد. امروزه درب شیشه ای سکوریت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوبترین انواع درب ورودی می باشد. زیبایی شناسی مدرن در دکوراسیون روز بر استفاده از درب شیشه ای تاکید میکند. زیبایی و هارمونی که درب شیشه ای سکوریت در فضا مورد استفاده ایجاد می کند چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند.
درب شیشه ای سکوریت از لحاظ ایمنی بین ۵تا۱۰ برابر بیشتر از شیشه معمولی قرار دارند شاکله اصلی تشکیل دهنده این درب ها میباشد. درب شیشه سکوریت در طول زمان دچار زنگ زدگی وخوردگی نمیشود.با داشتن قابلیت تمیز کردن درب همواره حالت نو بودن را حفظ میکند و درب به حالت دکوراتیو و محیط زیبا تبدیل میکند. توانایی قفل شدن این نوع دربها بحث افزایش توانایی حفاظت از مکان را به خوبی روشن می سازد. از مواردی که نشان دهنده ایمنی این نوع درب ها می باشد مقاومت بالای درب شیشه سکوریت در برابر ضربه و فشار می باشد که امکان شکستن آن را به کمترین مقدار می رساند. دیگر مزیت درب شیشه ای سکوریت استفاده بهینه و مناسب از نور محیط بوده تا علاوه بر افزایش نور از تاریکی فضا نیز جلوگیری نماید. انعطافی که درب شیشه ای سکوریت ایجاد میکند علاوه بر تغییراتی که در اندازه درب تولید شده می باشد، می تواند در فضاها و مکان های مختلف با کاربرد و عملکرد های متفاوت نصب شود یعنی می توان از انواع درب های شیشه ای در فضاهای اداری و یا فضاهای تجاری، مسکونی مورد استفاده قرار گیرد که این نشان از انعطافی است که این نوع درب دارد.
یکی از مزیت های عمده درب شیشه ای سکوریت مقاومت در مقابل دما و حرارت و همچنین ضربه می باشد که این خاصیت به دلیل شوک دمایی می باشد که در طی جریان تبدیل شیشه معمولی به شیشه سکوریت می باشد از دیگر دلایل بسیار مهم برای استفاده از درب سکوریت شیشه ای می توان به ایمنی آن اشاره کرد. درب سکوریت شیشه ای هنگامی که بر اثر حادثه یا اتفاقی شکسته می شود شیشه ان به قطعات بسیار ریز و صیقلی تبدیل می شوند که این امر باعث می شود تا خطر جانی برای افراد حاضر در صحنه بوجود نیاورد.

علل شکستن درب شیشه ای سکوریت

  1. آسیب دیدن لبه های شیشه سکوریت
    لبه های شیشه سکوریت از آسیب پذیر ترین بخش های آن می باشند به گونه ای که در اثر برخورد ضربه های ناگهانی و شدید لبه ها شکسته شده سپس ترک در تمام سطح شیشه ایجاد می شود و در نهایت باعث شکسته شدن آن ها می شود.
    البته در موارد ی هم نصب نادرست شیشه منجر به آسیب دیدن آن می شود، به عنوان مثال در حمام های شیشه ای به کار نبردن بست در لبه های شیشه و یا در درب های کشویی اگر در قسمت پایین درب و داخل ریل آن سپری لاستیکی گذاشته نشود ، می تواند حادثه ساز باشد. به عبارت دقیق تر قرار ندادن بست در لبه های شیشه باعث برخورد این لبه ها با سرامیک و یا سایر اشیای موجود در محیط اطرافش می شود ، و همین امر باعث شکستن شیشه های سکوریت می گردد . پس شیشه سکوریت میشکند .
  2. تنش های درونی
    عواملی نظیر تغییر شرایط دمایی می تواند باعث آسیب شیشه سکوریت شود. برای مثال امروزه یکی از مکان هایی که از شیشه سکوریت به طور گسترده استفاده می شود در ساخت حمام های شیشه ای می باشد که گاهی اوقات تغییر دمای حمام می تواند باعث آسیب رسیدن به شیشه ی به کار رفته در آن شود. البته ناگفته نماند منظور از تغییرات شرایط دمایی، هر نوع تغییری دمایی نیست، بلکه تغییرات ناگهانی و بسیار شدید می باشد.
    اگر بخواهیم نمونه دیگری را در این مورد مثال بزنیم می توانیم به درب های کشویی اشاره کنیم که اگر به درستی باز و بسته نشود و یا به اشتباه به آن فشار زیادی وارد شود ( یعنی به جای کشویی باز و بسته کردن با حرکات دورانی یا هول دادن و حرکات با ضربه همراه باشد)، این فشار می تواند در بخش هایی مانند دستگیره و لولای درب شیشه ای سکوریت که آسیب پذیرترند باعث افزایش تنش داخلی و در پی آن شکستن شیشه شود.
  3. ایجاد نادرست تراش بر روی شیشه سکوریت
    اگر هنگام ایجاد تراش یا هر گونه سوراخ بر روی شیشه قبل از سکوریت کردن دقت لازم صورت نگیرد باعث شکستن شیشه سکوریت می شود. باید دقت شود که هنگامی که از دستگاه های برش برای ایجاد سوراخ استفاده می شود، هیچ گونه انحرافی صورت نگیرد که دو طرف سوراخ ایجاد شده درست به نقطه تلاقی یکدیگر برخورد کنند و هم چنین سوراخ ها باید دارای سطحی صاف و بدون برجستگی باشند زیرا در غیر این صورت فشار وارد شده بر روی آن ها باعث آسیب شیشه سکوریت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جهت اطلاع و خرید محصولات با شماره تلفن روبرو تماس بگیرید 09132075413
+