نمای کرتین وال تحت بارگذاری

جرئیات نمای کرتین وال شیشه ای طوری طراحی شده است که استراکچر تمام آلومینیومی آن در مواجه با انواع تنشهای وارده از جابجایی سازه اصلی ساختمان در زلزله، نیروی مستقیم زلزله و باد ، نشست های احتمالی و وزن خود نما کاملا منعطف عمل کرده که بخاطر همین قابلیت به آن self-support یا خود ایستا اطلاق میگردد.
در سیستم کرتین وال لامل با توجه به باربر بودن، پروفیل های آلومینیومی دارای سطح مقطع بزرگتری هستند و از مقاومت بالایی برخوردارند، به همین خاطر دیگر نیازی به شبکه بندی آهنی در نما ندارد . پروفیل های اصلی باربر نما پروفیل های لامل یا مولیون گفته میشود. پروفیل های لامل عمودی توسط پیچ و مهره به پلیت هایی با سوراخ لوبیایی قابل رگلاژمتصل به سازه اصلی و یا کمربند فلزی، متصل میشوند.
سوراخ لوبیایی این پلیت ها علاوه بر مزیت امکان رگلاژ حین نصب باعث انعطاف نما در مقابل جابجایی طبقات و عناصر سازه اصلی در هنگام زلزله می شود.
ابعاد پروفیل لامل کرتین وال با توجه به بار و فشار های متحمله متفاوت خواهند بود.
به لامل افقی، باراستاتیکی وزن و بار دینامیکی حدود ۲۰% فشار باد وارد برشیشه روی خود، وارد میشود.
به لامل عمودی، باراستاتیکی وزن و بار دینامیکی فشار باد وارد برسطح باربر لامل وارد میشود. (سطح باربر لامل عمودی عبارتست از آکس تا آکس شیشه های دو طرف لامل عمودی) همچنین فشار های ناشی از نشست و مولفه های قایم و افقی زلزله نیز به آن وارد میشود.
ابعاد پروفیل های لامل عمودی یا همان مولیون های عمودی نمای کرتین وال استیک بر اساس چند آیتم زیر محاسبه میشوند:
۱- اختلاف تراز ارتفاعی تکیه گاه یا همان نقاط اتصال لامل های عمودی به سازه اصلی
۲- ارتفاع کلی ساختمان، محل قرارگیری ساختمان و یا به عبارت دیگر سرعت باد وارد بر نما
۳- فاصله عرضی مابین لامل های عمودی که باعث تغییر سطح باربر لامل میشود.
لامل ها یا مولیون های افقی حدود ۵ ملیمتر در هر دهنه کوچکتر میباشند که این فضا در طرفین با لاستیک u شکل مخصوص پر میشود. این مورد باعث میشود فضای حرکت برای لامل های عمودی در هنگام تنش و جابجایی فراهم آورد.

لامل های عمودی در هر طبقه بصورت مستقل و فقط از اتصال بالا گیر دار و آویزان است. قطعات لامل های متوالی توسط لقمه یا اصطلاحا سینی به هم متصل میشوند که این سینی تنها به یکی از لامل ها پیچ میشود و بین ۲ لامل یک درز انقطاع ۲ سانتی قراردارد. این باعث میشود لامل های عمودی مستقل عمل کرده و بتوانند در جهت موازی با نمای ساختمان و در جهت بالا و پایین، در هنگام انبساط و انقباض پروفیل ها و همچنین نشست های احتمالی کف طبقات یا وسط دهانه تیر ها حرکت کنند.

در این نما تنها نقطه اتصال پروفیل های آلومینیومی با پروفیل های آهنی در قسمت پلیت هاایست که با پیچ و مهره لامل را نگه میدارند، که در این نقاط نیز با نصب قطعه لاستیکیدی الکتریکال باعث حذف این ارتباط مستقیم شده و از ایجاد پیل الکتریکی و خوردگی آلومینیوم طی دراز مدت پیش گیری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جهت اطلاع و خرید محصولات با شماره تلفن روبرو تماس بگیرید 09132075413
+