آب بندی شیشه های نمای ساختمان

آب بندی شیشه نمای ساختمان ها امروزه دغدغه بسیاری از افراد و مدیران ساختمان ها می باشد. چرا که آب بندی بسیاری از پنجره ها کار راحتی نیست، فرم و شکل شیشه ها و پنجره ها به صورت قدی و طولی به کار می رود و همین امر باعث سخت تر شدن کار است.

نکته مهم برای آب بندی پنجره های نما و آب بندی شیشه نمای ساختمان این است که سطح مورد نظر حتما باید با دستمال مرطوب پاکسازی شود. زیرا گردو غبار سبب می شود چسب، سطح مورد نظر را به خوبی پر نکند و چسبنگی کافی ایجاد نشود. همچنین برای پاکسازی بهتر می توان از مواد بنزینی و حلال های مختلف استفاده کرد و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را با دستمال خشک پاکسازی کرد سپس عمل آب بندی سطوح را انجام داد.

اجرای چسب سیلیکون و آکواریوم:

روال انجام و اجرای چسب آکواریوم با گان مخصوص خودش انجام می شود و اجرای درز گیری نما و یا سطوح زمانی معادل ۳۰ دقیه لازم دارد و البته زمان استاندارد برای گیرایی این نوع چسب ها معمولا ۲ تا ۳ روز می باشد.

درزگیری سطوح با چسب پلی یورتان:

چسب پلی یورتاناز مواد تشکیل دهنده بسیار قوی ساخته شده است. بسیار دقت کنید که اگر سطوح مورد نظر آفتاب خور است از چسب های ضد  uvاستفاده شود زیرا این چسب ها مقاومت خوبی در مقابل نور خورشید دارند و به راحتی از بین نمی روند.

نکته مهم دیگر اسن است که تمامی چسب های پرکننده درزه ها و آب بندی نما و کلیه سطوح درزهای بین ۳ تا ۳۰ میلیمتر را به خوبی پر میکنند.

معمولا به دلیل داشتن درز در پنجره های نما، دمای داخل ساختمان متعادل نمی شود به این صورت که با زیاد کردن بخاری در فصل سرما باز هم احساس سرما می شود و با زیاد کردن کولر در فصل گرما احساس خنکی نمی شود.همچنین هنگام بارندگی پیش می آید که از درز پنجره ها آب به داخل وارد می شود. برای عایق کردن پنجره ها از چسب پلی اورتان و چسب سوپر سیلیکون استفاده می شود.

چسب درزگیر ثانویه شیشه دوجداره:

چسب ثانویه شیشه دو جداره بر پایه رزین پلی اورتان دو جزئی است که در مرحله نهایی فرآیند تولید پکیج پنجره دوجداره برای آببندی درزهای پیرامونی آن به منظور جلوگیری از ورودی هوا و رطوبت در بین دو لایه شیشه اجرا می گردد.

ویژگی ها:

  • چسبندگی عالی به شیشه و آلومینیوم (اسپیسر) و آببندی بهتر در مقایسه با درزگیر پلی سولفاید
  • حفظ خواص فیزیکی در محدوده زمانی کاربردی
  • مقاومت خوب نسبت به اشعهUV
  • حفظ خواص چسبندگی و الاستیکی در پریودهای مکرر انقباض و انبساط محیطی
  • بدون بو و حلال و استفاده از مواد شیمیایی مناسب که مشکلات تنفسی و متابولیسمی مشابه پلی سولفاید را به هیچ وجه ایجاد نمی نماید.
  • نداشتن مشخصه شره و سهولت در اجرای آن

به منظور حصول چسبندگی مطلوب چسب به شیشه دوجداره، از تمیز بودن لبه شیشه از هر گونه چربی و گرد و غبار و خاک اطمینان حاصل نمائید و بهتر است این بخش از شیشه با حلال مناسب تمیز گردد. پس از آماده سازی سطح، قسمت (جزءA )خمیر رزین را با قسمت (جزءB) سخت کننده به نسبت اختلاط (مطابق با دستور العمل) مخلوط نمائید تارنگ محصول پس از اختلاط بطور یکنواخت مشکی گردد. پس از اختلاط دو جزء مواد بتدریج  عمل نموده  و خواص ارتجاعی مطلوب در برابر دمای متغییر محیط وپریود های مکرر آن، اوزون،اشعه ماوراء بنفش وترکیبات شیمیا ئی مختلف موجود در محیط های صنعتی را حفظ می نماید. توصیه می شود تا حداکثر ۲۵ دقیقه  پس از اختلاط درزگیر اعمال شود. درجه حرارت مطلوب محیط در طی فرآیند اعمال چسب درزگیر شیشه ۲۵-۱۵ درجه است.

مشخصات فنی چسب پلی یورتان دو جزئی شیشه دو جداره

تعداد اجزاء

دو جزئی

رنگ:

جزءA  خمیر رزین

جزءB  سخت کننده:

سفید

مشکی

دانسیته:

جزءA خمیر رزین

جزءB سخت کننده:

مخلوط A+B

۷۵/۱

۵۰/۱

۷/۱

شروع زمان رویه بستن سطحی (خشک شدن)

زمان رویه بستن نهایی

۲۵-۲۰

۵±۴۰

خواص کاردک خوری

عالی

ریزش یکباره

ندارد

شره

ندارد

حداکثر زمان پیشنهادی برای اجرا

۲۵ دقیقه

روش سخت شدن

واکنش شیمیایی

سختی: Shore A  

 بعد از ۴ ساعت

بعداز ۱۶ ساعت

بعد از ۷۲ ساعت

۲۰-۱۵

۳۰-۲۰

۵±۵۰

حداقل دمای سرویس دهی

c۷۰۰

مقاومت پارگی نوار چسب از شیشه بر پایه عرض نوار

۳۰-۲۰

حداکثر زمان انبار داری در درجه حرارت ۲۵-۱۵و در حالت اولیه وباز نشده

۶ ماه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جهت اطلاع و خرید محصولات با شماره تلفن روبرو تماس بگیرید 09132075413
+