انواع نمای کرتین وال لامل

نمای کرتین وال شامل دو نوع نمای لامل و فریم لس می شود. لامل نام پروفیل های آلومینیومی است که بر روی شیشه نصب می گردند. این لامل ها به دو دسته افقی و عمودی تقسیم بندی می شوند. لامل های افقی که ترنسم نامیده می شوند به طور معمول در طول کمتر نسبت به لامل های عمودی یا همان مولیون اجرا می شوند. اما عرض لاملها با یکدیگر یکسان است. این اختلاف طول لامل ها در نمای کرتین وال به این دلیل در نظر گرفته می شود که بیشتر بار شیشه بر روی لامل های عمودی (مولیون) خواهد بود. بااین حال امروزه بسیاری از طراحان برای افزایش زیبایی نما از داخل ابعاد لامل ها را برابر در نظر می گیرند. لامل ها از نظر جنس می توانند به نوع چوبی، آلومینیومی و فولادی تقسیم شوند.

سطح مقطع لامل انواع متفاوتی دارد. به منظور عایق بندی حرارتی نمای کرتین وال لامل در برابر تغییرات اقلیمی و نیروهای جوی شیارهایی در مقاطع آلومینیومی تعبیه می شود که در آنها لاستیک EPDM قرار داده می شود. برای افزایش سطح و کیفیت عایق بندی می توان از پروفیل های ترمال بریک استفاده کرد. به عبارت دیگر سیستم های نمای کرتین وال لامل با توجه به ماهیت و ساختار آنها و کاربرد عایق های حرارتی از عایق بندی صوتی، حرارتی و رطوبتی بالایی برخوردار است و نفوذ پذیری در این سیستم نما امکان پذیر نمی باشد.

از دیگر ویژگی های مهم نمای کرتین وال لامل قابلیت آنادایز آلومینیوم در رنگ های مختلف است و می تواند با مقاطع مختلف و طبق دیتیل های طراحی شده اکستروژن شود که از نظر تولید قطعات لامل جهت آب بندی و یا سوار کردن لاستیک های درز بندی و هوابندی روی آن با هیچ نوع مصالح دیگری قابل مقایسه نیست. هم چنین ساختار آلومینیومی نمای کرتین وال به گونه ای ساخته می شود که در از نظر سازه ای در برابر انواع تنش های وارده همچون زلزله، باد، نشست احتمالی ساختمان و … مقاومت نماید.

انواع نمای کرتین وال لامل

  • سیستم درپوش دار فیس کپ

در این نوع نمای کرتین وال شیشه قاب آلومینیومی دور شیشه وجود ندارد و شیشه مستقیما بر وری استراکچر آلومینیوم قرار می گیرد و یک پروفیل نگه دارنده یا زهوار که بر روی پایه لامل پیچ می گردد شیشه را نگه داته و مانع واژگونی آن می شود. در نهایت بر روی این نگهدارنده نیز درپوش های آلومینومی در ابعاد و اشکال متفاوت قرار می گیرد. این سیستم می تواند نیمه درپوش دار نیز باشد و یکی از لامل های افقی یا عمودی حذف گردد و از لاستیک های مخصوص جهت آب بندی نهایی استفاده می گردد.

  • سیستم کرتین وال یوچنل

این نوع سیستم یک سیستم سبک و مقرون به صرفه است اجرای سیستم یوچنل به دلیل نحوه اتصال شیشه و ابعاد مدول ها و میزان تحمل بار در ساختمان با ارتفاع زیاد توصیه نمی شود. در این نوع نما اسپیسرهای مورد استفاده u شکل است و برای نصب شیشه در فضای بین لامل های افقی و عمودی از لقمه های مخصوص استفاده می شود..

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جهت اطلاع و خرید محصولات با شماره تلفن روبرو تماس بگیرید 09132075413
+