تکنولوژی ساخت شیشه ضد گلوله

تکنولوژی ساخت شیشه ضد گلوله

در تکنولوژی ساخت این شیشه ها روشهای مختلفی توسط شرکت های سازنده به کار گرفته می شوند اما اصولا و به طور معمول این شیشه ها با استفاده از روشی به نام لایه لایه سازی (Lamination) ساخته می شوند.به این صورت که از یک نوع پلاستیک سخت به نام پلی کربنات در عمل لایه سازی و بین لایه های شیشه استفاده می کنند. به همین دلیل معمولا شیشه ضد گلوله ضخیم تر از شیشه معمولی است.

نحوه عملکرد شیشه ضد گلوله

ضخامت این شیشه ها از۳۳ میلی متر تا ۷۵ میلی متر متغیر است. اما لایه های پلی کربنات انرژی جنبشی گلوله را به شدت کاهش می دهد و به این گلوله توانایی عبور از لایه آخر را ندارد. مقاومت این نوع شیشه در برابر گلوله ارتباط مستقیم با ضخامت شیشه را دارد مسلما فشنگی که از یک کلاشینکف بیرون می آید قدرت و سرعت بیشتری از فشنگ یک کلت دارد ، پس برای امنیت در برابر فشنگ کلاشینکف احتیاج به شیشه ضخیم تری داریم.با این حال هر شیشه تا ۳ گلوله را در خود نگه می دارند اما چهارمین گلوله شیشه را خرد می کند.

ضمناٌ شیشه های ضد گلوله یک طرفه نیز وجود دارند.به این معنی که فقط از طرف بیرون ایمن هستند . ماشین ضد گلوله ای را فرض کنید که سرنشین آّن می تواند از داخل به بیرون شلیک کند اما گلوله ای از بیرون وارد نمی شود . در فرآیند لایه گذاری این گونه شیشه ها از یک ورقه نازک و شکننده اما انعطاف پذیر استفاده می شود. در واقع این شیشه ها را طوری طراحی می کنند که فشنگی که از بیرون شلیک می شود بعد از برخورد با یک سطح بزرگ که وظیفه تلف کردن انرژی گلوله را دارد مواجه می شود اما از آن طرف این طور نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جهت اطلاع و خرید محصولات با شماره تلفن روبرو تماس بگیرید 09132075413
+