امروزه پیشرفت دانش مهندسی شیشه در کنار خواص مکانیکی و سازه‌ای شیشه‌ سکوریت و لمینت (مقاومت این محصولات در برابر تحمل ضربه و فشار) باعث طراحی سازه‌های تمام شیشه‌ای خاص همانند سقف و کف شیشه‌ای شده است. بدون شک سقف و کف شیشه‌ای از منحصر به فردترین و زیباترین اجزای یک ساختمان نسبت به محصولات مشابه خود به شمار می‌آید. کف‌های شیشه‌ای این قابلیت و توانایی را دارند که فقط قسمتی از کف ساختمان را پوشش داده یا بسته به نوع سلیقه کارفرما و برای طراحی‌های خاص در ساختمان‌های لوکس کل کف ساختمان را پوشش دهند. برای تأمین ایمنی شیشه‌های استفاده شده در سقف و کف شیشه‌ای با توجه به وزن سنگین آن‌ها از سازه‌های فلزی و آهنی به عنوان زیرسازی در ابعاد استاندارد استفاده می شود و شیشه‌های لمینت یا سکوریت داخل این قاب‎های فلزی قرار می‌گیرند. حرکت روی یک کف شیشه‌ای با محاسبات و اجرای صحیح، حس هیجان فوق العاده‌ای را ایجاد می‌نماید و در عین حال کف را از قاب‌های تکراری خارج می‌نماید.

در بیشتر موارد کف‌های شیشه‌ای با سندبلاست (پوشش مات‌کننده) و یا سرامیک طرحدار که سطح رویی برجسته‌ای دارند، ساخته می‌شوند که کنترل کشش را حتی در زمان رطوبت شیشه نیز حفظ می‌نمایند .در این صورت کف‌های شیشه‌ای هیچگاه لغزنده نخواهند بود. برای حفظ حریم خصوصی افراد در طبقات از یک برچسب مات کننده شیشه یا شیشه های دکوراتیو طرحدار می‌توان استفاده کرد تا ضمن اینکه اجازه‌ی عبور نور به طبقات دیگر داده می‌شود، حریم خصوصی نیز حفظ خواهد گردید.

مزایای سقف و کف شیشه‌ای

  • امکان عبور نور و انتقال آن به طبقات پایین
  • افزایش انتقال نور به طبقه پایین و زیبایی
  • افزایش زیبایی محیط با بازی‌های نور و سایه
  • آسان برای تمیز کردن
  • تنوع بسیار زیاد
  • مقاومت بسیار زیاد
  • نصب سریع و آسان

کف‌های شیشه‌ای برای معمارانی که به دنبال طراحی چشمگیر در فضای ساختمان اعم از مسکونی و تجاری و تفریحی و … هستند هیچ جایگزینی نخواهد داشت.

شرکت الماس شیشه جهان نما مدل‌های بسیار متنوعی از سقف و کف شیشه‌ای متناسب با علایق مشتریان خود با بهره‌گیری از طراحان و کادر اجرایی حرفه‌ای به بازار ارائه می‌دهد که هر کدام زیبایی منحصر به فرد خود را دارا می‌باشند.

برخی از پروژه‌های مرتبط