سیستم‌های نمای کرتین وال

امروزه در ساختمان های بلند به منظور بهینه سازی بهره مندی از نور خورشید، طراحی نمای ساختمان با توجه به هندسه سازه، محدودیت های کاربردی و بصری و سایر ویژگی های طراحی انجام می گیرد.
یک سیستم نمای کرتین وال نشان دهنده یک روش کارآمد برای ترکیب ماژول های فتوولتائیک است. نمای کرتین وال مزایایی از قبیل کاهش درجه حرارت سطح دیوار و در نتیجه تبادل حرارتی بین فضای باز و داخلی دارد. همچنین با طراحی و انتخاب نوع شیشه مناسب در ابعاد بهینه، می توان انتقال نور و در نتیجه سطح سایه در داخل ساختمان را تنظیم کرد که اثر قابل توجهی بر زیبایی شناختی ساختمان دارد. فراهم آوردن سطوح کافی نور در روز برای رفاه و بهره وری ساکنان سودمند است و می تواند به طور قابل توجهی بر نور مصنوعی تأثیر بگذارد و بنابراین مصرف انرژی را کاهش دهد. بنابراین میزان تبادل انرژی از عوامل موثر در انتخاب روش ها اجرایی و نوع نمای کرتین وال است. میزان تبادل انرژی مورد نظر در یک ساختمان با توجه به سیستم گرمایش و سرمایش و تهویه هوا و همچنین موقعیت بنا به لحاظ ارتفاع قرارگیری و باز یا بسته بودن محوطه اطراف ان می باشد. تمامی عوامل مذکور با درنظر داشتن شیشه تعیین کننده این آیتم در سیستم اجرایی ساختار آلومینیوم نما با توجه به محاسبات استاتیکی می باشد.
از آنجایی که نمای کرتین وال فریم لس غیرسازه‌ای است و به غیر از وزن خود بار دیگری را تحمل نمی کند، می تواند با استفاده از متریال های سبک وزن ساخته شده و در نتیجه هزینه ساخت کاهش می یابد.
سیستم‌های نمای کرتین وال
• سیستم Stick
شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که نمای لامل چیست، این سیستم که بیشتر به نام سیستم لامل در ایران معروف است، از ابتدایی ترین، کم هزینه ترین و زمان برترین روش های تولید نمای کرتین وال است. در این روش پس از برش پروفیل های لامل عمودی و افقی براساس ابعاد مورد نظر، ابتدا اعضای عمودی (mullion ) و سپس اعضای افقی Transom)) نصب می شوند. در نهایت قطعات شیشه‌ یا لنگه‌های پنجره بازشو روی سیستم نصب میشوند.اعضای سیستم در کارخانه ساخته می شوند، اما نصب و لعاب شیشه ها و اتصالاتی مانند وصل نمودن پروفیل های عمودی آلومینیومی به استراکچر به وسیله براکت های گالوانیزه و یا استیل به طور معمول در محل کار انجام می گردد.
• سیستم Ladder
بسیار شبیه سیستم stick است و بخش هایی از نمای کرتین وال درکارخانه ساخته شده و موجب کاهش زمان نصب می شود. نصب شیشه ها و آب بندی آنها در محل پروژه انجام می شود.از مشکلات استفاده از چنین سیستمی کاهش عملکرد سازه ای و قابل رویت بودن اتصالات مولیون ها می باشد.
• سیستم Unitized
در این روش تمام اجزا و مراحل نصب حتی نصب یراق آلات در کارخانه ساخته و مونتاژ می شود. سیستم Unitized دارای مزایای از قبیل سرعت؛ هزینه های نصب کمتر و کنترل کیفیت بالا در تمام بخش های ساخت و نصب را داد. چنین سیستمی مزایای اقتصادی مناسبی برای پروژه های بزرگ و با سرعت اجرای بالا دارد.همچنین در سیستم استیک با خرابی یک لامل برای تعویض قطعات معیوب منطقه بزرگی باید دوباره بازگشائی شود اما در سیستم یونیتایز سهولت بیشتری برای رفع این نقص وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جهت اطلاع و خرید محصولات با شماره تلفن روبرو تماس بگیرید 09132075413
+